2014. október 27., hétfő

Üvegfestéssel díszített tányérok




Volt  még két üvegtányér, amely díszítésért kiáltott. Nosza rajta, gondoltam tegyünk egy próbát. Ahogy kell készítettem terveket.  Gondolatébresztőnek néhány motívumot szépen előrajzoltam






Mindkét tányérra felvittem a mintát. Persze csak nyomokban hasonlított az eredeti elképzelésre. Hiszen elkövettem azt a hibát, hogy a tányér görbületével nem számoltam rendesen és néhány minta egyszerűen nem fért volna el rajta. Azt szerettem volna, hogy a „talpán” ne legyen minta.





 Előkerültek az üvegfestékek és szépen sorban kifestettem a kontúrok által határolt területeket.





A talpára azért felkerült egy kis repesztő lakk. Gondoltam, az jól fog mutatni középen.
 



 Mikor megszáradt a repesztő, az egész felületet átkentem dekupázs ragasztóval, majd beleszórtam a csillámokat. Ezt jól meg kellett szárítani, majd újra lekenni vastagon megint az egészet, hogy a csillám ne essen le róla + védőréteggel lássa el a tárgyat.







Mikor biztosan megszáradt minden réteg, akkor megfordíthatjuk és a széleket érdemes patinával végig kenni, hogy még ünnepibbé tegyük a tányérkákat.
Természetesen a  mosogatógép közelébe se vigyük őket. Kézzel simán át tudjuk törölni s javaslom sütemény kínálására használjuk. Töltött káposztának keressünk egyszerűbb változatot.
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése