2011. november 29., kedd

Üvegmatrica készítés házilag

Évekkel ezelőtt egy kedves barátnőm mutatta meg, mi is  az, hogy üvegmatrica és mit is lehet vele kezdeni. Azóta nagyon megszerettem és gyakran készítek ilyen kis színes figurákat. A fürdőszobától kezdve, a konyháig, a lakás több pontján virítanak már, de szándékomban áll sokkal többet is készíteni majd. Most a karácsonyi figurákból mutatok be párat.

Mindjárt itt van ez a hóember pár, akik már több éve díszei a hűtőszekrénynek és bennük nem lehet csalódni. Folyton mosolyognak


De lássuk, mi is kell az üvegmatrica festéshez.Leginkább egy kis lelkesedés, a többi jön magától.

Az alábbi képen az éppen meglévő készletem látható. A fejjel lefelé fordított flakonokban már kevesebb az anyag, azért vannak megfordítva. Ugyanis fontos, hogy a festék szép egyenletesen folyjon ki az üvegből.


Ez néha kellemetlen tud lenni, hiszen ha nagy levegőket kifújva távozik a festék, akkor esetleg oda is megy, ahová nem szeretnénk.


Én jelenleg ezekkel a márkákkal dolgozom.


  • 1 - szép csillámos festék, de van belőle sima is, ami a lényeg, hogy a fényt jobban átereszti
  • 2 - elég olcsó festék, a minősége  sem a legjobb, de ez is áttetszőbb és ha vigyázva dolgozunk vele, akkor jó eredményt adhat
  • 3 - 7 én a legjobban a Marabu márkát szeretem, mert egyenletesen terül, szép színei vannak, nem folyik át a kontúrvonalon
  • 3,4,5 az kontúr rajzoláshoz való, fekete ezüst és arany színűek
  • 6-os szintén csillámos, van belőle ezüst, arany és jég  elnevezésű
  • 7-es a  cikk-cakkos szélek, vagy ha a minta úgy kívánja semleges, átlátszó kitöltésre való
Munka menete fázisfotókkal:


 1. sablon behelyezése egy nejlon mappába 
2. kontúr megrajzolása a minta alapján
 3. a kontúrok által határolt területek kitöltése












4. száradás
Ez a hőmérséklettől függ, illetve a felvitt festékmennyiségtől is. Én elég sokkal töltöm fel a tereket, mert 
szeretem, ha tartós darab születik, amit ha úgy tartja kedvem időnként át is helyezhetek .

5. újra kontúrozás
Ez akár elhagyható is, de szerintem úgy kapja meg végső formáját, ha a kontúrokat újra megerősítjük. Persze, ha nem töltöttük fel sok anyaggal, esetleg átlátszóbb festéket használtunk, ez a művelet el is hagyható, de én mindig megcsinálom, remélem a kész matricákon látni is lehet majd, hogy miért.



6. kihelyezés + gyönyörködés, milyen ügyesek vagyunk!! :))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése